top of page
Zoeken
  • Sarah Beel

CRISPR did it!

Na meer dan een week wachten, is het eindelijk duidelijk. CRISPR-Cas9 heeft zijn werk gedaan! Na drie dagen was er al een kleine afname waargenomen van GFP in de K562-GFP cellen. Deze afname nam telkens meer en meer toe naarmate de cellen langer incubeerden. Zo heb ik niet alleen een afname van 40% waargenomen maar zijn er ook twee verschillende groepen cellen waargenomen via de flowcytometer. Zo was duidelijk dat het GFP signaal afgenomen was én dat er cellen volledig GFP negatief zijn geworden. Doordat ik de eerste student ben die succesvol CRISPR-Cas heeft toegepast in AVANS, is dit niks anders dan enorme grote eer voor mij! Dit resultaat ben ik bekomen via de AMAXA. Als volgende stap zal ik dezelfde reactie herhalen maar dan met de NEON om te kijken of dit hetzelfde of een beter resultaat zal tonen. Fingers crossed!


16 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page