top of page
Zoeken
  • Sarah Beel

Spoiler

Bijgewerkt op: 17 feb. 2019

De eerste weken moet er vooral gewerkt worden aan de literatuurstudie. Dit wil niet zeggen dat ik nog niet in het labo ben geweest. In tegendeel! Ik heb het geluk dat ik mag meevolgen met mijn tweede begeleider Margaretha. Zij heeft nu een onderzoek gedaan naar GFP (Green Fluorescent Protein) in humane cellen door gebruik te maken van elektroporatie. Bij elektroporatie kan DNA via kleine stroomstootjes door het membraan van een cel migreren. Dit is een kleine spoiler op mijn project omdat ik dit op het einde in principe ook zal moeten uitvoeren. Om na te gaan of de elektroporatie succesvol was, werden de verschillende condities eerst bekeken onder de fluorescentie microscoop. Zoals op de foto te zien, is deze dus aardig goed gelukt! Als tweede werd het aantal cellen die GFP positief waren bepaald via de Countess en de Luna. Ook het aantal levende en dode cellen kan bepaald worden via beide toestellen.


15 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page